maandag 5 maart 2012

Een maand later

Ik ben er even tussenuit geweest en heb niet veel kunnen werken aan mijn continuing story over het schrijven van een roman, of misschien wel novelle (lees de reactie van een HAVO-scholier op het stukje freewriting). Inmiddels heb ik me geabonneerd op het blad Schrijven, en me aangemeld voor de rubriek 'iedereen kan schrijven'. Als reactie kreeg ik terug: 'Ik krijg veel aanmeldingen voor de rubriek Iedereen kan schrijven. Ik stop alle inzendingen in een mapje en voor elk nummer kijk ik welke het beste bij het nummer past. Ik heb net even op uw blog gekeken en ik vind het een mooie mix van fragmenten, citaten en observaties die met schrijven te maken hebben.'
Nou, dat is dan in elk geval winst, zijn commentaar op de blog. Misschien doe ik al die blogverhalen wel achteraan als appendix als het geheel eindelijk klaar is om gedrukt te worden.
Ik heb ook meegedaan aan een wedstrijd voor Opium, het moest een verhaal zijn van max. 500 woorden, en het moest de titel: 'Verkeerde vrienden' hebben. Vinden jullie het leuk om het een keer te lezen, dan zet ik het gewoon hier op. Volgens mijn redacteur ( ik zou bijna zeggen: mijn goeroe) heb ik wellicht meer aanleg voor korte verhalen dan voor romanschrijven...lekker is dat!

Geen opmerkingen: