woensdag 11 januari 2012

Niet de enige

Ik wist wel dat ik niet de enige in Nederland ben met de ambitie een boek(je) het licht te doen zien, maar dat het er zoveel waren...ik ben gelukkig vergeten hoe veel. Het stond laatst wel in één van de kranten die ik scan. Zo'n miljoen moeten het er zijn. Van iemand kreeg ik een artikel over schrijvers die beeldspraak tot kunst verheffen. Ene Stephan Enter schrijft bijvoorbeeld over tentakels van alcohol, en over een beekje dat als een mes naar de horizon schiet; ook heeft  iemand een zichzelf in de staart bijtende leeftijd.
Vooral dat laatste intrigeert me. Wat voor leeftijd zou dat zijn?
Verder vrat een trein zich in hoog tempo door het landschap, de rails gilden, vonken gutsten van de wielen. Nou nou, ik moet gauw eens kijken of ik ook wat metaforen kan invoegen in mijn werkje.
Morgenavond ga ik weer naar de cursus schrijven van Het Klooster, 'es kijken of ik nog iets meer kan opsteken over het schrijversmétier.

Geen opmerkingen: