vrijdag 20 januari 2012

Estafette

We kregen een leuke opdracht deze keer: we schrijven elk een stukje aan een verhaal dat begint met de zin: "Ik moet je iets vertellen" zei hij.
De kunst is dan natuurlijk om niet te veel af te wijken in stijl, en je mag je voorganger aanspreken/bekritiseren op zijn of haar verhaal. Als je weet dat de deelnemers aan de cursus echt heel verschillend proza schrijven is dat nog een hele uitdaging. Ik ben benieuwd wat het wordt. Ooit heb ik zelf een poging gedaan om mensen zo gek te krijgen om een vervolg te schrijven op het eerste hoofdstuk van een doktersroman. Ik heb het zelfs opgestuurd naar de redactie van het orgaan van ons ziekenhuis, het St.Jansdal. Mijn verhaal speelde zich af in het St.Pietersdal. Maar mooi dat ze er niet op ingingen, het was niet serieus genoeg of zo. Jammer. Zal ik het alsnog hier plaatsen? misschien zegt één van mijn volgers wel: "Ja, ik schrijf ook een hoofdstuk." Ik zou dat fantastisch vinden...
Verder kreeg ik online het magazine 'Schrijven'. Met zes tips over hoe om te gaan met schrijversangst.
Leerzaam!
Wat betreft mijn boekje: tot en met hoofdstuk 10 is nu geredigeerd en nog eens door mij bekeken: ik denk dat die hoofdstukken nu wel af zijn.

1 opmerking:

Nora zei

Ik heb eens mee gedaan aan zo'n schrijfestafette. Het was best een leuk verhaal aan het worden, maar toen stopte het ineens. Ik heb het zelfs nog ergens liggen...