dinsdag 20 december 2011

Ik ben genoemd (!)

Yes!

Uit het juryrapport van de jaarlijkse schrijfwedstrijd op de Veluwe neem ik over:
'Uiteindelijk kwam de jury na twee bespreekrondes tot een selectie van 5 prozateksten, waarvan er uiteindelijk 3 geselecteerd werden. Die 3 genomineerden volgen zodadelijk, maar eerst noemen wij de twee teksten die net niet de top 3 haalden, maar zeker een eervolle vermelding verdienen, namelijk 'De witte neger' van Ellen Smal, en 'Bestaan' van René Hillenaar.
In het overrompelende en zintuiglijke De Witte Neger voert de schrijfster ons mee naar een Amsterdamse nachtclub tijdens de bezetting. De Surinaamse saxofonist Lex krijgt zonder erom te hebben gevraagd een Ariër-verklaring en mag daarom blijven optreden.'

Ik was zeer vereerd dat  deze tekst bij de laatste vijf geselecteerde teksten zat...en kennelijk heb ik toch iets opgestoken bij de schrijfcursus van het Klooster. Gerard hamert vaak op dat zintuiglijke. Mooi cadeautje om het Nieuwe Jaar in te gaan.


4 opmerkingen:

ellen smal zei

Reactie van Mies:
Woeh
Wat spannend Ellen, dit is al een gelukwens waard vind ik.
Ik word nu wel heel nieuwsgierig..

Anoniem zei

Hoi Ellen,

Gaaf hoor, ik ben blij voor je. Ik wens je fijne inspirerende feestdagen.

Groetjes van Tooske Hinloopen uit Amstelveen.

beppe zei

Heel bijzonder Ellen. Natuurlijk gefeliciteerd! Geniet ervan.
Leuk onderwerp voor een kort verhaal. Hoe voelt het en wat doet dat met je.

Tineke zei

Hoi Ellen,
Tineke heeft je getagd in een bericht.

Tineke schreef: Heb bewondering voor de mensen die echt beginnen met 'dat boek' dat je eeuwig van plan bent, maar ja, geen sinecure! Mijn familieroman moet ook nog van de grond komen :) Dus superknap van vriendin Ellen Smal-flipsen, petje af