donderdag 18 augustus 2011

weer een stapje dichter bij het doel

De stoute schoenen aangetrokken en een uitgeverij benaderd in Harderwijk of all places.
Een vriendin kende de dame die deze uitgeverij bestuurt en ik mocht haar naam noemen als ik contact kreeg.
Ik hoop op een oriƫnterend gesprek. Eerst heb ik een interview bekeken met een hotemetoot van de Arbeiders Pers, die een aantal goede adviezen had voor aankomende schrijvers.
Je moest vooral in je eigen product geloven, zei hij. En duidelijk maken waarom jij graag wilt dat het gelezen wordt. Maar ook dingen als: neem anderhalve regelafstand, en zet pagina nummers op de bladzijden.

Nabakov schrijft over de creatieve lezer, iemand die zo geconcentreerd leest, zo precies, zo accuraat, dat hij zelf schrijver wordt. Boeken kunnen je veranderen. Is dat een argument?
Iets niet doen omdat het al vaker gedaan is, is geen argument anno 2011. Alles is al vaker gedaan, je moet het gewoon anders doen en beter. Citaat uit de film: The trip.
Dus we gaan ervoor. 

2 opmerkingen:

beppe zei

Het zijn twee verschillende werelden denk ik. Een boek schrijven en het gedrukt krijgen.
In ieder geval is het een spannende ontwikkeling. Ik reken erop dat ik je boek in handen krijg, of via mijn e-reader?

ellen smal zei

Ja, dan word ik helemaal modern zeg, als je het via een e-reader zou kunnen krijgen. Maar wie weet.
Ik heb in elk geval mijn afspraak met de uitgever. Noemt zichzelf boeken realisator, dat is niet hetzelfde. Wordt vervolgd...Ellen