woensdag 24 augustus 2011

Boekenrealisator

Wat is in hemelsnaam een boeken realisator? vroeg een collega schrijfster mij.
Ik zou zeggen: kijk eens op www.triggertree en www.1 miljoen boeken.nl; daar vind je alle info over een drukkerij/uitgeverij die nieuwe wegen wil inslaan bij het produceren van boeken.
Wat een toeval dat Carin Wormsbecher in Harderwijk opereert, mijn eigen home town!
Zij is een enthousiaste inspirerende dame die een verlegen schrijvertje bij de hand neemt en tips geeft over het realiseren van de droom: een boek uitgeven.
In anderhalf uur precies heeft ze me de ins en outs verteld van het hele proces wat  voorafgaat aan het in handen krijgen van een gedrukt exemplaar van je roman. En wat er volgt: hoe krijg je meer exemplaren in handen van de lezers? Hoe maak je ze nieuwsgierig- dat doe ik goed volgens Carin met mijn blogspot.
En met de dood in mijn hart heb ik me nu aangemeld bij de boekenfluisteraar voor een quick scan, een bliksemredacteur dus...ik voelde terwijl ik dat deed een zinkend gevoel in mijn maag...
maar wie A zegt moet ook B zeggen, dus ik heb helemaal zelluf deze aankoop gedaan en in een winkelwagentje gevleid, waarbij ik ook nog moest weten bij welke bank we zitten en wat de TAN-code is.

1 opmerking:

beppe zei

En Ellen hoe lang duurt het voor je wat hoort?
Ik heb twee boeken gekocht van mensen die het in eigen beheer hebben laten drukken.
Ze zijn beiden uit de kosten gekomen.