zondag 8 juli 2012

Mijn verhaal staat in een boek



Ja, echt waar, in het boek Zomertijd #2 staat een verhaal van mijn hand. Uitgever Jaylen Books.
Op de binnenpagina staat: 'Er is vluchtig door een corrector naar de verhalen gekeken, maar de rest is gebleven zoals de auteurs het hebben aangeleverd.'
Nou, vluchtig kun je wel zeggen. Er staan taal- en drukfouten in, en eerlijk gezegd is het gehalte van de verhalen in mijn ogen niet erg verheffend . Maar goed, als ik die verhalen lees, leerzaam is het wel. En ik sta nog steeds achter mijn eigen verhaal. Dat is zeker leerzaam.
Ik las in de Esta van 30/3/2012 ( meegepikt uit het ziekenhuis) een artikel over Peter Buwalda. Hij zegt o.a.: "Zo, en is het bijna af?"vroegen mijn ouders de eerste kerst. Het hele jaar had ik ze niet gezien. Deze vraag heb ik drie jaar lang tijdens de kerstdagen moeten beantwoorden. Op het laatst durfden ze het niet meer te vragen."
Herkenbaar. Ik hoop de laatste tijd dat mensen mijn a.s. boek vergeten, want die uitgever laat op zich wachten. Intussen schrijf ik vrolijk door en reageer op praktisch iedere uitdaging van een schrijfwedstrijd. (Geen SF.) er zijn zelfs mensen- dank je wel- die me attenderen op weer een wedstrijd. Zo blijf ik alert. En verder is het afwachten geblazen.

1 opmerking:

beppe zei

Toch een opsteker een verhaal van eigen hand gedrukt in een boek.
Jammer dat het dan slordig uitgegeven is. Wat is daar de zin van?
Het nodigt niet uit tot kopen. Goed dat je lekker blijft schrijven.