donderdag 28 juni 2012

Beter mens door boeken?

Ik had een leuk mopje uit de Volkskrant, maar helaas kan ik het zelf niet op de blog krijgen, wie weet krijg ik nog een keer een huisgenoot zo ver om het voor me te doen.
Van de kunstredactie kwam nog een bericht dat je een beter mens wordt door boeken. In Brazilie komen criminelen in aanmerking voor strafvermindering als ze boeken lezen. Na het lezen van twaalf boeken kan er maximaal 48 dagen strafverkorting volgen. Er wordt wel een afsluitend essay verwacht waarbij gelet wordt op foutloze spelling en algemene leesbaarheid van de tekst. De boeken mogen literair zijn, filosofisch of wetenschappelijk. Hoe kom je er op?
Inmiddels was de huisgenoot zo ver en staat het mopje hiernaast. Ik sprak Carin Wormsbecher van 1 Miljoen Boeken, zij is er van overtuigd dat boeken in eigen beheer uitgegeven niet zo hoeven te eindigen als in deze mop.
We zullen zien...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Ellen, In je blog spreek je over in eigen beheer uitgeven, maar je wacht toch op reactie uitgever ? Of bereid je je vast voor met een plan B?
Sander

Anoniem zei

Ja, dit is inderdaad plan B, dat had Sander goed gezien. Ik geloof stiekem niet zo in die uitgever, maar misschien is dat niet zo verstandig, want dan helpt de kosmos vast niet mee.
Ellen

beppe zei

Het lijkt me ook moeilijk optimistischte blijven, maar ik zou het toch meea doen Ellen.