donderdag 19 juli 2012

Bericht van de uitgever

Zoals ik al wel verwachtte, de uitgever gaat mijn manuscript niet gebruiken.
"De redactie heeft met belangstelling uw manuscript De kat en de dominee gelezen. Helaas zullen we het manuscript niet gaan uitgeven. Het ontbreekt ons aan tijd om deze afwijzing inhoudelijk toe te lichten."
Omdat ik er al niet veel fiducie in had kwam het niet als een verrassing, maar het betekent wel dat ik aan het heroverwegen ben geslagen. Gerard van Emmerik reageerde aldus:
"He, wat jammer! Ik hoorde van Ingrid Baal positieve verhalen over je manuscript, althans, het deel dat ze gelezen had. Maar er zijn meer uitgeverijen, niet meteen de moed opgeven!"
Grapjas. Dat ga ik dus echt niet doen, verder leuren. Bij mijn heroverweging merkte ik dat ik het hele project als geslaagd beschouw omdat ik veel geleerd heb van de op- en aanmerkingen van mijn redacteur Roelie Koobs. En niet te vergeten van de lessen van Gerard. Ik blijf echt wel schrijven, ik heb me op de korte en hele korte verhalen gestort.
Er zijn schrijfwedstrijden die me uitdagen iets neer te zetten in vijfhonderd woorden, soms duizend, en daar heb ik veel lol in. Wat ik nu met die kat en die dominee wil doen is het volgende: ik mail iedereen die belangstelling heeft getoond, en bied aan om het manuscript op te sturen aan degene die dat wil. Kunnen jullie het zelf toch nog  lezen, en er hopelijk plezier aan beleven. Wat mij betreft: ik heb het ook heel inspirerend gevonden om deze blog bij te houden en de reacties maakten het ook boeiend voor me. Maar aan alles komt een eind. Iedereen hartelijk bedankt tot zover, en wat mij betreft tot ziens!

Geen opmerkingen: