donderdag 21 maart 2013

Ik zeg nog tegen Aaf

" Aaf," zeg ik, "wat leuk dat jij er ook bent."
Niet waar hoor. Maar we hebben wel even met elkaar staan praten op het Boekenfeest van Harderwijk. Samen met Tjitske Jansen feliciteerde ze mij met...het winnen van de wedstrijd.
Mijn stuk: 'Gouden tijden. Zwarte bladzijden' of: 'In de hemel is geen bier' is uitgekozen.
En werd tijdens het boekenfeest voorgedragen/gespeeld door acteurs van de Theaterwerkplaats.
Erg grappig. Alle drie de genomineerde stukken worden in september, bij de opening van het culturele seizoen in Harderwijk, opgevoerd. Ineke van Emmerik zal de regie op zich nemen.
De avond bestond verder uit voorlees-sessies van Aaf Brandt Corstius en Tjitske Jansen, beiden schrijvers van diverse boeken, en Aaf schrijft hilarische stukjes in de Volkskrant.
En er was muziek van het kwartet van Maarten Keesman. Al met al een leuke literaire avond, met diverse dames en heren in gala. Ik ook, ik was in het zwart met goud, heel gewaagd.
John gaat een prijzenkastje voor me timmeren...nou niet naast je schoenen gaan lopen Smal.
Maar leuk is het wel.
Voor de liefhebbers: je kunt intekenen voor een exemplaar van 'De kat en de dominee.'
Kosten 9.90 euro. Indien gewenst met opdracht van de auteur. John had voor mijn verjaardag tien exemplaren laten drukken, toch wel fijn om iets in handen te hebben. En ik kan bijbestellen bij Carin van Drukkerij Wedding, dus voor wie wil, laat het me weten.

Geen opmerkingen: