zaterdag 9 februari 2013



Bericht van de uitgever.

'Het wil maar niet lukken om een e-book te realiseren voor de appel bookstore.
Ik heb nu drie pogingen ondernomen met partijen/mensen om dat te realiseren en
het loopt steeds dood.'

Ja, dus zo staan de zaken. Nou ja, als het in de sterren geschreven staat dat het nog gaat gebeuren dan merken we het wel. Toch vond ik dat ik jullie op de hoogte moet blijven houden omtrent de voortgang. Intussen amuseer ik mezelf met steeds weer proberen mijn verhalen zo goed mogelijk op te schrijven. Jan Brokken stond deze keer in Trouw en hij verwoordt goed wat ik de laatste tijd ervaar:
'Laatst las ik een paar pagina's van "De Vergelding"( zijn nieuwste boek) achter elkaar en ik dacht:  hier staat geen woord op de verkeerde plaats. Zoiets geeft echt een enorme voldoening.'
Ja, dat is zo. Je weet intuitief of een stukje tekst o.k. is of toch een beetje rammelt.
Over intuitief gesproken, elke maand is er in Harderwijk een bijeenkomst van een stel mensen die 'creatief' willen schrijven, eigenlijk is de bedoeling dat het schrijven enigszins introspectief is, maar alles kan, het gaat niet om de stijl maar om wat er in je opkomt. We krijgen inspirerende opdrachten en dan maar kijken wat er uitrolt. Nu was een van de opdrachten om iets te doen met een schilderij; ik koos een schilderij van een vrouw die in een tuin op het gras ligt te lezen. En dat heeft me geinspireerd om daar een verhaal over te schrijven, maar nu ben ik wel echt met de stijl bezig, en probeer wat creatiever te worden met het gebruik van metaforen. Heel boeiend om te doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zie bij herlezing dat Carin het over appel heeft i.p.v apple. Grappig, goed idee om al dat Engels eens te vertalen, dan zie je wat het betekent. Denk aan Shell, dat betekent schelp, en pas toen dat kwartje viel zag ik dat het logo...een schelp voorstelt!