zondag 28 augustus 2011

nieuw bericht

Ik hoor van diverse mensen dat ze het leuk vinden mijn blog te volgen, maar geen volger willen worden omdat ze dan een g-mailaccount moeten maken. Nou zag ik vandaag dat je ook je e-mailadres kunt invoeren, dan krijg je bericht als ik iets nieuws heb geschreven op mijn blog. Lijkt me een betere optie voor sommigen.
Ik zal nu een klein stukje prijsgeven van wat ik tot nu toe heb geschreven. Met de aantekening erbij dat de boekenfluisteraar aan het scannen is, en dit stukje misschien wel weer geschrapt wordt (Ik hoop het niet).
Nou, here goes:
'Het is keer op keer gebleken dat doordringen in het wezen van een andere mens voor haar onmogelijk is. Maar de kat, dat gaat haar lukken. De tas neemt ze mee naar het schuurtje in de tuin. Vliegensvlug transformeert ze zichzelf in een slank wezen gehuld in een zwarte rok en blouse, zwarte kousen en een dito topje. Op haar hoofd het zwarte kapje dat ze eens heeft gestolen van de kapstok bij één van de gelovige oudjes die ze als domineesvrouw bezocht heeft. Omdat het vannacht koud is moet er deze keer helaas een grof wollen vest overheen, uiteraard ook zwart want het spel wordt in het donker gespeeld en ze mag niet opvallen in de schaduwen van de tuin. Zachtjes opent ze de deur van het schuurtje om weer naar buiten te gaan in haar tweede verschijningsvorm, de kattenvrouw. Ze kijkt naar Beëlzebub zoals die voor haar uit sluipt in de richting van de heg. Daar gaat de kat zitten en begint zich te wassen met het tongetje dat zo fijn rasperig is. Anni sluipt net zoals haar kat en gaat precies zo in het gras naast haar zitten, maar ze is teleurgesteld dat die kat nou uitgerekend iets doet wat zij onmogelijk kan kopiëren. Zo’n tongetje, wat zou dat lekker zijn als je jezelf daarmee van top tot teen kon wassen. Zij probeert het wel eens in de badkamer als ze zeker weet dat er niemand in huis is, met een hard geworden washandje op haar naakte lijf. Hier buiten gaat dat niet.'

2 opmerkingen:

Greet van Aken zei

Spannend Ellen om je geesteskind uit handen te geven. Gr. Greet

beppe zei

Het valt tegen zo'n klein fragment te "beoordelen".
Het geeft me wel het gevoel dat ik meer wil, dus dat lijkt me een goed teken.
Succes Ellen.
Anneke