zondag 20 november 2011

Adriaan van Dis bij Apollo

Apollo is de literaire culturele kring van de NW Veluwe waar ik sinds een paar jaar ook lid van ben. Het leek me eerst erg elitair, maar na de eerste kennismaking bleek dat alleszins mee te vallen.
Ik heb zelfs mogen voorlezen uit eigen werk, toen was dat het kinderboek 'Heppie'dat ik voor Nina had geschreven. Met prachtige tekeningen van Diet van Beek, die het boekje daarmee een dimensie meer gaf.
Maar goed, nu bestaat Apollo vijf en twintig jaar, en Adriaan van Dis was uitgenodigd om dat feest mee te vieren. Ook werden de kaarten met gedichten van plaatselijke dichters er op gepresenteerd. Daarbij een mooi gedicht over de gingko biloba bij de Hortus van Corrie Kopmels, erg mooi.
Tout cultureel Harderwijk was uiteraard aanwezig. Ik ben dol op Adiaan, die zo fijn bekakt spreekt. Ik geloof hem als hij zegt dat hij niet bekakt is, alleen als taalgevoelig jongetje het accent van de school waar hij op zat heeft overgenomen. Mijn broer zou dat ook gedaan hebben. Hij besprak o.a. zijn nieuwe boek 'Tikkop' en de dilemma's die daarin spelen. En toen ging hij signeren, ik heb nu in het boek waar ik erg op gesteld ben, 'Nathan Sid' een handtekening van de meester, joepie.

1 opmerking:

beppe zei

Goed idee Ellen. Ik reken op je boek met jouw handtekening erin.